Maglia4outlets.com è un negozio delle maglia e abbigliamento sportivo
Donderdag is het zover. Dan wordt de nieuwe Logistiek Manager van het Jaar bekend gemaakt. Tijdens de dag staan diverse discussies op het programma, waaronder een zeepkist-sessie van Logistiek.nl.

Op de zeepkist tijdens de LMvhJ-finaledag
Foto: Op de zeepkist tijdens de LMvhJ-finaledag

 

Het middagprogramma van de LMvhJ-finaledag in het Media Plaza van de Jaarbeurs in Utrecht begint met een serie parallelsessies. In één daarvan zet Logistiek.nl als mediapartner 8 experts op het podium (zeepkist) om een stelling te verdedigen op hun specifieke vakgebied. Het idee is dat op die manier in korte tijd een breed scala aan onderwerpen wordt aangestipt. Welke discussiepunten komen aan bod?

  • Logistiek dienstverleners zijn prima in staat om de financiering van supply chain activiteiten over te nemen – Martijn Siebrand, programmamanager Dinalog
  • Verblijftijden bij dc’s zijn niet alleen bij retailers veel te lang, maar ook in de automotive sector is verticale samenwerking een must – Edward Heijnen, directeur Caroz
  • Met de huidige generatie logistiek managers heeft sociale innovatie weinig kans van slagen – Willem Nooij, expert verandermanagement Vavia
  • Robots in magazijnen zorgen juist voor meer werkgelegenheid, ook voor mensen die wat verder van de arbeidsmarkt af staan – Edwin Beentjes, directeur CTS Group
  • Het wordt tijd om ergonomie in magazijn eindelijk serieus te nemen en zowel intern als extern te borgen – Arjan Dibbink, warehousemanager Nissan Motor Parts
  • Slecht assortimentsbeheer is de moeder van alle voorraadproblematiek – Jan Kraaijeveld, consultant Slimstock
  • Aannames bij een investering in WMS zijn regelmatig op drijfzand gebaseerd, waardoor het zicht ontbreekt op de terugverdientijd – René van den Elsen, WMS-expert Tharsis
  • E-commerce is logistiek gezien een enorme uitdaging; laat het over aan specialisten op dat gebied – Jeroen Boon, business development Norbert Dentressangle

Diverse kennissessies van sponsors

Ook andere organisaties dragen bij aan het inhoudelijke programma, dat de uitreiking van de prijs omkadert. Zo heeft Dinalog een grote ruimte ter beschikking met een apart ‘Inspiratieplein’. Daar komen thema’s aan bod, die gerelateerd zijn aan de onderzoeksprojecten van dit instituut: control towers, ERP in logistiek en supply chain visiability. De Topsector Logistiek bespreekt twee programma’s, te weten het topcoaches voor toptalenten en ketenfinanciering. Andere sessies zijn afkomstig van hoofdsponsors DHL en Manpower, maar ook van Van Riet, Toyota, Advance, UC Group en IDS.