We kunnen bij CTS GROUP natuurlijk denken dat we het goed doen, maar het gaat uiteindelijk om onze klanten. Hoe tevreden zijn die? En waarom kiezen ze voor CTS GROUP? Drie klanten aan het woord. 

Klant van het eerste uur, zo kun je Koninklijke Textielfabrieken J.A. Raymakers & Co BV in Helmond wel noemen, stelt Frank Vos, Operations & Purchase manager bij de textielfabrikant die gespecialiseerd is in de productie van velours stoffen. “Ik denk dat we zo’n beetje 25 jaar samenwerken met CTS GROUP, dat nog Wings & Wheels Express heette toen we er klant werden. Inmiddels verzorgt CTS GROUP onze zendingen naar nagenoeg alle Europese landen.” De uitstekende prijs-kwaliteitverhouding én het serviceniveau; dat zijn de factoren die maken dat het bedrijf na al die jaren nog steeds erg te spreken is over de samenwerking. “Van afnemers krijgen we nauwelijks klachten over het transport van onze producten. En áls er al eens iets is, wordt dat snel opgepakt en afgehandeld.” 

Best bijzonder, als je nagaat dat het transport van de kwetsbare stoffen niet zomaar een kwestie is van wat dozen vervoeren: “We produceren voornamelijk velours stoffen, die onze afnemers weer verder verwerken. Denk aan gordijnen of meubels; onder andere Ikea gebruikt onze stoffen bijvoorbeeld voor bankjes en sofa’s. Om de kwaliteit van onze producten te waarborgen, is het heel belangrijk dat ze op de juiste manier worden vervoerd; elke verkeerde aanraking kan gevolgen hebben voor de kwaliteit. In de fabriek worden de stoffen op kokers gerold. Die kokers worden vervolgens in dozen gehangen, zodat ze nergens de wanden raken. Bij CTS GROUP weten ze precies hoe ze deze bijzondere lading het best kunnen vervoeren.” Bij CTS GROUP zijn we trots op ons 25-jarig jubileum, maar Raymakers & Co BV doet daar graag een schepje bovenop: “Wij vieren over drie jaar ons 250-jarig bestaan, het bedrijf is opgericht in 1773. Ons geheim? Net als CTS GROUP hebben wij een trouwe klantenkring en staan we dicht bij onze klanten. We proberen steeds in te spelen op ontwikkelingen in de markt en denken graag mee met de klant, bijvoorbeeld bij het ontwikkelen van nieuwe collecties. Daar maken we dan ook de stalenhangers voor.” Na 34 jaar is Frank Vos nog lang niet uitgekeken op zijn producten: “Onze stoffen hebben een hoge aaibaarheidsfactor; ze worden vooral gebruikt in ruimtes waar mensen zich graag comfortabel willen voelen, zoals in hotels, theaters en restaurants. Ze mogen luxe, zacht en kleurrijk zijn. Daarmee steeds weer nieuwe varianten ontwikkelen; dat gaat nooit vervelen.”

Vanuit het kantoor in Almere verovert het Canadese bedrijf Umbra B.V. steeds meer delen van Europa met betaalbare designproducten voor in huis. De items variëren van fotolijstjes en zeeppompjes tot gordijnrails en kapstokken. ‘Functioneel design’ noemt Distribution Manager Europe Norman Soeter het: “In 1979 waren het de twee Canadese vrienden Les en Paul die het bedrijf begonnen. De één had zelf een gordijn ontworpen voor zijn nieuwe huisje, de ander zag dat daar wel een markt voor was.” Met leveringen aan de consument, maar ook aan retailers én verkoop via Amazon.com heeft Umbra geen standaard supplychain: “We zochten vorig jaar een logistieke partner waarmee we alle drie de markten kunnen bedienen, en vonden CTS GROUP. De combinatie van transport én logistiek maakt CTS GROUP de ideale partner voor ons.” Als brug tussen het kantoor in Almere en het warehouse is Norman bijna dagelijks op de Pudongweg te vinden: “Samen met het team daar proberen we alle processen zo snel mogelijk stabiel te krijgen. Een weekend doorwerken om alle orders weg te krijgen is daarbij geen probleem voor de CTS-medewerkers; hun inzet is geweldig. Soms haal ik dan donuts voor ze, om mijn waardering te tonen.”

Op het moment dat een zending de deur uit is bij Record Industry in Haarlem, wil Manager Planning en Productie Reinier Lefeber er geen omkijken meer naar hebben: “Dan wil ik gewoon dat alles netjes en onbeschadigd wordt afgeleverd bij onze klanten.” Met die wens kwam de producent van vinyl langspeelplaten anderhalf jaar geleden terecht bij CTS GROUP: “We werkten met andere vervoerders, maar die waren niet echt flexibel in bijvoorbeeld doorlooptijden. CTS GROUP is dat wel, dat is een groot voordeel. Ook fijn: zendingen zijn goed te traceren – niet elke vervoerder is al zover gedigitaliseerd – en het serviceteam is heel toegankelijk.” Met de nieuwe locatie op de Pudongweg heeft het bedrijf bovendien een deel van de warehousing vanuit Soest naar Rozenburg kunnen verplaatsen: “Dat is toch een stukje dichterbij Haarlem.” Wie denkt dat vinyl iets van vroeger is, zit er overigens lelijk naast. “Sinds een jaar of zeven zijn vinyl platen weer helemaal hip. Elke zichzelf respecterende artiest zorgt naast een digitale release ook voor een elpee; dat getuigt van goede smaak. Vooral de jeugd heeft vinyl omarmd, elpees zijn een lifestyleproduct geworden. Een platencollectie kun je aan je vrienden laten zien, dat is veel tastbaarder dan tienduizend nummers op Spotify.” Het afgelopen jaar perste het bedrijf zo’n tien miljoen platen, die door CTS GROUP met speciale zorg worden vervoerd: “Pallets met platen kun je niet op elkaar stapelen.”

CTS GROUP Jubileummagazine

Dit interview is een publicatie uit het CTS GROUP Jubileummagazine, dat we ter ere van ons 25-jarig bestaan hebben gepubliceerd. In dit bomvolle magazine blikken we samen met onze collega’s, klanten en partners terug op de afgelopen vijfentwintig jaar.  Zoals het een innovatieve logistiek dienstverlener betaamt kijken we ook vooruit, al blijkt de toekomst gezien de huidige situatie niet zo voorspelbaar als gedacht. Lees het hele magazine via onderstaande tool!

Het jubileummagazine is mede mogelijk gemaakt door: Dominique Prins (tekst) en Corine Zijerveld (fotografie).