De laatste editie van HMore stond in het teken van internationaal zakendoen en toerisme. Giuseppe Cavallaro, oprichter en eigenaar van Cavallaro Napoli, is ervaringsdeskundige. Het luxury fashion merk vervaardigt alle items in Italië, waarna CTS GROUP deze naar het distributiecentrum in Nederland vervoert.

Italiaanse stijl en Nederlands draagcomfort; Giuseppe Cavallaro weet als geen ander hoe je die twee samenbrengt. Resultaat: een unieke kledingcollectie, waarin ook de spelers van voetbalclub AZ graag gezien worden. “Daar zijn we nog steeds trots op.”

Wie de webshop van Cavallaro Napoli bezoekt, ziet het meteen: hier worden Italiaanse flair en ambachtelijkheid gecombineerd met de praktische eisen die de Noord-Europese man en vrouw (die nu eenmaal vaak een ander postuur hebben dan inwoners van Italië) aan hun kleding stellen. Niet zo vreemd: oprichter Giuseppe Cavallaro heeft een Italiaanse vader en een Nederlandse moeder. Hij weet dus als geen ander hoe die twee werelden goed te  combineren zijn: “We proberen altijd het beste van deze twee samen te brengen. Daardoor hebben wij bijvoorbeeld vanaf dag één de pasvorm van onze Italiaanse shirts afgestemd op de Nederlandse man, met een langere romp en langere mouwen dan bij Italiaanse merken gebruikelijk is.” Het lijkt een klein detail, maar het is tekenend voor de wijze waarop Cavallaro modetrends en draagcomfort verenigt in steeds weer unieke collecties. “Als half Italiaan, half Nederlander weet ik niet beter!”

Made in Italy

Met zijn Italiaanse roots had Giuseppe Cavallaro al jong een liefde voor mode, en dan met name voor de ambachtelijke stijl die te vinden is in modestad bij uitstek Napels. Zijn droom: deze specifieke Italiaanse looks naar Nederland brengen. In 1999 werd die droom werkelijkheid, toen Cavallaro Napoli de eerste collectie zijden stropdassen – uiteraard vervaardigd in Napels – op de markt bracht. Een paar jaar later verscheen de eerste collectie shirts, waarbij vooral de hoge kragen en opvallende prints eyecatchers waren. Vanaf daar ging het hard, en inmiddels telt het bedrijf naast de webshop 17 brandstores in Nederland, 2 in België en meer dan 350 verkooppunten in binnen- en buitenland. Tevreden achterover leunen? Dat is er niet bij: “Mijn droom is internationale expansie, met winkels en verkooppunten op elk continent van de wereld. Dat is ambitieus, maar als we ons blijven ontwikkelen zoals we de afgelopen jaren hebben gedaan, niet ondenkbaar. Bovendien, een mens mag dromen, toch?”

Transport

Voorlopig concentreert het bedrijf zich op de Benelux en Duitsland. Elk item dat in de webshop wordt besteld (of dat nu een shirt, broek, jurk of een paar schoenen is) wordt in Italië – of elders in Europa – met veel vakmanschap vervaardigd. “Daarna zorgt CTS GROUP er als Italië-specialist voor dat de producten naar ons distributiecentrum in Nederland vervoerd worden. Hier pakken we de webshopbestellingen in en versturen we ze via Post NL naar de
consument.” Het feit dat de lijnen altijd kort zijn bij CTS GROUP maakt de samenwerking met de logistieke dienstverlener erg prettig, aldus Giuseppe Cavallaro. “En de banden met de directie zijn warm, ik kan niet ontkennen dat dat ook een rol speelt.”

Fashion partner AZ

Is het u opgevallen dat de spelers van voetbalclub AZ er tegenwoordig zo stylish gekleed bij lopen? Dat klopt: Cavallaro Napoli is sinds enige tijd ‘fashion partner’ van de club. Een toevallig contact met John van de Brom op een borrel was het begin van de samenwerking: “Er was direct een klik, en hij liet
doorschemeren dat AZ open stond voor een nieuwe fashion partner. Twee weken later dronken we samen met John en de directie van AZ een kop koffie op ons kantoor. Ook dat voelde meteen goed. Binnen een maand was alles beklonken en het seizoen erop werden wij de nieuwe fashion partner.