De FAQ's van CTS GROUP

Vragen over onze services

Welke services biedt CTS GROUP?

CTS GROUP is specialist in Europese distributie en logistiek. Met een unieke productlijn en persoonlijke aanpak verzekeren wij u steeds opnieuw van een optimale invulling van uw zendingen en logistieke activiteiten.

Op welke manier distribueert CTS GROUP mijn zendingen?

CTS GROUP heeft diverse distributiemogelijkheden. Het merendeel van de zendingen die bij ons geboekt worden vervoeren we middels netwerkdistributie. Maar CTS GROUP biedt meer! Voor zending die niet of nauwelijks overgeladen kunnen worden biedt groupage een uitkomst.

Daarnaast bieden we met CTS GROUP Solutions oplossingen voor zendingen met afwijkende eisen en is CTS GROUP Secured uitermate geschikt voor zendingen die streng bewaakt dienen te worden!

Wat houdt netwerkdistributie in?

Voor onze distributietak hebben we een Benelux en Europees partnernetwerk ontwikkeld. Door samenwerking met dedicated partners zijn we altijd op de hoogte van lokale ontwikkelingen en rijden we nooit onnodig heen en weer!

Wat is Distribloks?

Distribloks is een concept dat wij hebben ontwikkeld voor onze Europese distributie. Met dit unieke concept bouwt u de zending zo op dat het bij al uw wensen past en hebben wij de benodigde informatie om u de beste service te verlenen. Daarbij betaalt u nooit te veel. Een win-win situatie dus!

Bekijk hier meer informatie en het filmpje over Distribloks!

Welke looptijden hanteert CTS GROUP voor Europese distributie?

Bij CTS GROUP bieden we drie services – Priority, Road Express en Economy – met ieder een eigen looptijd, met een respectievelijke looptijd van 24 tot 72 uur.

Kan CTS GROUP gevaarlijke stoffenzendingen (ADR) vervoeren?

Ja, wij kunnen ADR-zendingen vervoeren. Wel is het belangrijk dat u altijd aangeeft dat de zending gevaarlijke stoffen bevat. Zo kunnen wij deze zending op de juiste manier afhandelen.

Kan CTS GROUP ook zendingen bij particulieren leveren?

Bij CTS GROUP richten we ons op business-to-business zendingen. Wilt u echter een zending naar een particulier versturen? Dan bekijken wij graag de mogelijkheden voor u! Neem hiervoor contact op met onze salesafdeling of uw vaste contactpersoon.

Kan CTS GROUP luchtvrachtzendingen vervoeren?

Ja, dit is mogelijk. CTS GROUP is Erkent Luchtvracht agent en voldoet aan alle eisen die hierbij gesteld worden. Daarnaast zijn wij aangesloten bij ACN, de brancheorganisatie voor de luchtvrachtindustrie.

Is het bij CTS GROUP mogelijk om onveilige luchtvrachtzendingen veilig te maken?

Ja, het is mogelijk uw zending bij CTS GROUP te laten screenen en zo veilig te maken. Neem voor meer informatie contact met ons op.

Voor mijn zending moeten douanedocumenten opgesteld worden. Kan CTS GROUP hierbij helpen?

Jazeker, CTS GROUP kan diverse douanedocumenten voor u op laten stellen. Neem contact met ons op voor meer informatie!

Kan CTS GROUP ook voorzien in geconditioneerd transport?

Nee, CTS GROUP heeft momenteel geen services die geconditioneerd transport bieden.

Kan ik bij CTS GROUP mijn zending ook verzekeren?

Dit is zeker mogelijk! Kijk hier voor meer informatie over onze verzekering.

Wat houdt het Rewardsprogramma precies in?

Het Rewardsprogramma is een spaarsysteem waarbij u met het boeken van zendingen Rewardspunten kunt sparen. Deze punten zijn vervolgens te verzilveren voor leuke producten uit onze webshop of die van onze partners, het steunen van goede doelen en gratis zendingen! Kijk voor meer informatie over het Rewardsprogramma op uw klantenwebsite!

Vragen over praktische zaken

Waar kan ik de zendinggegevens (Track & Trace) vinden?

U kunt de status van uw zending(en) 24/7 op uw CTS GROUP klantenwebsite oproepen. Uw zending wordt per traject vanaf het moment van laden tot de uitlevering voorzien van een code. Voor zo ver mogelijk wordt het moment van ontvangst en de naam van de persoon die voor de zending heeft getekend ook vermeld.

Ik ben de inlogcode voor mijn Track & Trace module en klantenwebsite kwijt. Waar kan ik deze terugvinden?

De inloggegevens voor uw persoonlijke Track & Trace module kunt u opvragen door een e-mail te sturen naar marketing@ctsgroup.nl.

Hebben feestdagen en vakanties invloed op de looptijd van mijn zending?

Veel bedrijven hebben tijdens de feestdagen en in vakantieperiodes aangepaste openingstijden. Dit brengt wijzigingen in de dienstregeling met zich mee, omdat het soms niet mogelijk is om op deze dagen zendingen op te halen of te leveren.

Wijzigingen in de dienstregeling verschillen per land. De vaste feestdagen per land kunt u hier bekijken. Voor overige wijzigingen kunt u terecht op uw CTS GROUP klantenwebsite. Bij twijfel kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice.

Waarom zijn er dienstregelingswijzigingen?

Ieder land kent haar eigen feestdagen en in de zomer gelden in veel landen rijverboden op sommige dagen. Deze aanpassingen kunnen invloed hebben op onze looptijden. De vaste feestdagen per land kunt u hier bekijken. Voor overige wijzigingen kunt u terecht op uw klantenwebsite. Bij twijfel kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice.

Wanneer kan ik mijn eerste zending aanmelden?

Nadat u zich via de website aangemeld heeft controleren wij uw gegevens. Wanneer uw aanmelding verwerkt is ontvangt u per e-mail een bevestiging. De verwerking zal op werkdagen tussen 9.00u en 17.00u ongeveer binnen 1 uur na het aanmelden afgerond zijn.

Hoe kan ik een zending aanmelden?

Een zending kan op drie verschillende manieren worden aangemeld. De gemakkelijkste manier is het invullen van de order-entry module op uw klantenwebsite. Daarnaast kunt u een batchbestand uploaden of een mail sturen naar onze salesafdeling of naar uw vaste customer service contactpersoon!

Wordt een zending altijd op de originele CMR geleverd?

Nee, dit doen wij niet. CTS GROUP werkt met papierloos vervoer en maakt gebruik van lokale netwerken die een eigen afleverbon hanteren.

Indien u specifiek wenst dat uw zending op uw CMR wordt afgetekend dient dit vooraf bij de boeking kenbaar worden gemaakt. Mogelijk heeft dit enige invloed op de tariefstelling.

Hoe kan ik een afleverbewijs (POD) downloaden?

U kunt het afleverbewijs downloaden via de Track & Trace module op de klantenwebsite. Indien de gewenste POD nog niet beschikbaar is kunt u deze hier ook aanvragen.

Het laad-/losadres is niet goed bereikbaar. Kan ik deze zending wel boeken?

Wanneer het laad- of losadres niet goed bereikbaar is kunt u het beste contact opnemen met onze customer service afdeling om de mogelijkheden te bespreken.

Niet de FAQ gevonden die u zocht?

Kijk voor de gedetailleerde FAQ op uw CTS GROUP klantenwebsite of vul onderstaand formulier in.

Uw naam (verplicht)

Uw e-mail (verplicht)

Uw bericht